Hjælp selvstændige – laver regnskab!

Momsregnskab … regninger og indberetninger til skat. Hjælp! Hvordan klarer jeg det. Jeg er nok klogere efter mødet med SKAT på onsdag – men alligevel.

Jeg startede med mit eget lille excelark, som jeg udformede som et regnskab. Der er allerede masser af uoverskuelige kolonner med lister over, hvad jeg har sendt og leveret, og fakturarer jeg mangler betaling for etc. Allerede lige fra starten tænkte jeg: Hvordan i alverden overskuer jeg det. Jeg fatter ikke hvordan det fungerer med momsregnskabet og alt det der. Jeg har også fra starten lavet klassiske fejl (tillader jeg mig at tro) så som at glemme at sætte numre på fakturaerne og sende dem til kunden (ofte en boghandler men også private) i PDF.

ALT dette findes der råd for – jeg begyndte netop igår på mit (gratis) økonomisystem, som man henter på nettet, på linket herunder. Jeg skal ikke kunne sige om det er værre eller bedre end andre systemer. MEN det er gratis, og det ser ud til at virke nemt og overskueligt (jeg er midt i at starte, så måske tager jeg fejl). I systemet får du overblik over indkomster og udgifter, du laver fakturarer som automatisk nummereres og kan sendes til kunden. Du registerer betalingsfrist, og når du får pengene i kassen. TAK Dinero – det virker lovende.

Til den der starter ny virksomhed op: Det er virkelig smart hvis du starter dag et med et økonomisystem af en art. nedenstående er en mulighed ud af mange. God fornøjelse!

https://dinero.dk/

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Scroll til toppen

Ønsker du et foredrag? En signeret bog eller bare kontakt?

Skriv din mailadresse her, så kontakter jeg dig: