Bidrag til En sønderjysk almanak

Jeg sad netop og skrev på et indlæg til en Sønderjysk Almanak, hvor pointen blandt andet er, at jeg elsker detaljer 😍 Og så netop i dag får jeg så en skøn mail fra en læser – hvor jeg sender et uddrag her (efter at have fået lov 😎🫶📚
Jeg har med særlig stor interesse læst “Når solen står højest” og “Efter mørke”, da de – også geografisk – er så nær min egen families historie. Du får nuancer frem fra hverdagen i krigsårene, som jeg aldrig før har tænkt på. Og så det først er nu (i en alder af 44 år) det for alvor går op for mig, hvorfor min mormor, når hun virkelig skulle forkæle os, tog os med på konditori. Jeg har heller aldrig tænkt på, hvor min mormor og min farmor mon fik stof til deres brudekjoler fra, da de blev gift i hhv. 1943 og 1944. I formiddags havde jeg en lang telefonsamtale med min moster, der er den eneste tilbageværende, der kan huske nogle af historierne, selv om hun først er født efter krigen. Så dine romaner har været grunden til, at jeg fik en hel del mere af min egen familiehistorie i dag.
TAAK herfra – jeg er en glad forfatter – der ønsker alle en skøn dag❤🌞📚

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to Top

Ønsker du et foredrag? En signeret bog eller bare kontakt?

Skriv din mailadresse her, så kontakter jeg dig: